top of page

Kobanê'de çocuklar için eğitim çalişmalari başlatildi

Kobanê'de 10 öğretmen öncülüğünde, kente geri dönüş yapan ailelerin çocukları için ilköğretim okulu açıldı. 250 çocuğa Kürtçe'nin yanı sıra Arapça ve İnglizce eğitim verilen okulda görevli öğretmenlerden Ruken Muhammed, kısıtlı imkanlarla eğitim vermeye çalıştıklarını belirterek, eğitimin sürdürülmesi ve yayılması için tüm kurum ve kuruşlara destek çağrısında bulundu.


IŞİD'in işgal girişiminde bulunduğu Kobanê'nin YPG/YPJ güçleri tarafından özgürleştirilmesinin ardından binlerce yurttaş, kente geri döndü. Geri dönen Kobanêli yurttaşların tüm ihtiyaçları komünal bir şekilde karşılanırken, yurttaşlar kısıtlı imkanlarla kentteki yaşamı tekrar yeşertmeye çalışıyor. Dönüşlerin başlanmasıyla birlikte ara verilen eğitim için de gönüllü çalışmalar yürütülmeye başlandı. Çalışmalar kapsamında kentteki 10 öğretmenin girişimi sonucu çocuklar için ilköğretim okulu açıldı. 8 sınıftan oluşan okuldaki eğitim materyalleri ise, saldırı öncesi kentte bulunan malzemelerden ibaret.


Şehit Osman İlköğretim Okulu'nda 250 çocuğa verilen ve ikinci haftasına giren eğitim iki devreden oluşuyor. 7-10 yaş grubundaki öğrencilerin sabah, 11-15 yaş grubundaki öğrencilerin ise öğleden sonra ders gördüğü okulda eğitim, "Ey reqip" marşı ile başlıyor. Sabah eğitim gören öğrenciler, Yaşam ve Çevre, Matematik, Beden Eğitimi, Müzik gibi dersleri Kürtçe görürken, öğleden sonra eğitim gören öğrenciler ise, Kürtçe'nin yanı sıra Arapça ve İngilizce eğitim de alıyor.


Kentte bulunan bütün eğitim kurumlarının IŞİD saldırılarında yıkıldığını belirten okulda görevli öğretmenlerden Ruken Muhammed, "Savaş psikolojisinden kötü etkilenen çocukların yaşayabilmesi ve ara verilen eğitimlerine devam edebilmeleri için kendi imkanlarımızla bu okulu tekrar açtık" dedi. Kısıtlı imkanlarla eğitim vermeye çalıştıklarını belirten Muhammed, şunları aktardı: "Ellerimizdeki eğitim materyalleri çok eksik kalıyor. Kobanêli çocukların savaş psikolojisi ile değil de olması gerektiği gibi bir eğitimle büyümeleri için bütün kurum, kuruluş ve insanların yardımlarını bekliyoruz." (Kobanê/DİHA)


www.evrensel.net


ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
ΑΡΧΕΙΟ
Follow Us
bottom of page